본문 바로가기
영어원서 읽기

리틀크리터 To the rescue! 번역 및 낭독영상 정리

by harumood 2019. 10. 14.
반응형

 

 

 

 

To the rescue! by Mercer Mayer
구조하러 가자!

Dad goes to the basement.
He has work to do.
I am working, too.
아빠는 지하실로 가세요.
그는 할 일이 있어요.
저도 일하고 있어요.

I am working with my tools.
저는 제 도구를 가지고 일하고 있어요.

I am tired of walking.
I hear my dad walking up the basement stairs.
일하는데 지쳤어요.
아빠가 지하계단을 올라가는 소리를 들어요.

He calls me.
He needs my help.
아빠는 나를 부릅니다.
아빠는 내 도움이 필요해요.

The door is stuck.
문이 막혔어요.

I will help.
제가 도와드릴거에요.

I twist and turn the doorknob.
I can't open the door.
문 손잡이를 비틀고 돌립니다.
문을 열 수가 없어요.

I say, "I will get keys.
Keys will open the door.
They are hanging in the hall."
제가 말하죠. "열쇠를 가져올게요.
열쇠가 문을 열 거예요.
열쇠는 벽에 매달려 있어요."

I climb up and get them.
There are many keys.
저는 올라가서 열쇠를 가져옵니다.
열쇠가 많아요.

I try them all. Oops!
One breaks off.
저는 모든 키를 다 사용해봤어요. 어머나!
열쇠 하나가 끊어집니다.

"Don't worry, Dad," I say.
"I will call 9-1-1.
Stay there.
I'll be right back."
"걱정하지 마세요, 아빠"라고 저는 말합니다.
"9-1-1로 전화할게요.
거기 있어요.
바로 올께요."

I dial 9-1-9 on the telephone.
A very nice 9-1-1 lady answers the phone.
저는 9-1-9로 전화를 걸어요.
아주 친절한 상담원이 9-1-1 전화를 받습니다.

I say, "My dad is locked in the basement
and can't get out."
나는 말합니다. “아빠는 지하실에 갇혀 있고 나갈수가 없어요.

The 9-1-1 lady asks me my telephone number.
I tell her.
9-1-1번 상담원이 제 전화번호를 물어봐요.
전 그녀에게 말합니다.

She asks what my address is.
I know my address, too.
I tell her.
그녀는 내 주소가 어떻게 되냐고 물어봐요.
저는 제 주소도 알아요.
전 그녀에게 말합니다.

I tell Dad that help is on the way.
Suddenly, I am hungry.
아빠한테 도움이 오고 있다고 말하죠.
갑자기, 저는 배가 고파요.

I go to the kitchen.
I make a snack to eat until help arrives.
나는 부엌에 갑니다.
도움이 도착할 때까지 간식을 만듭니다.

Soon I hear sirens.
First the police car comes.
Then the fire truck comes.
곧 사이렌 소리가 들립니다.
먼저 경찰차가 옵니다.
그때 소방차가 옵니다.

I see Fireman Joe.
소방관 조가 보여요.

"We have to get my dad out of the basement.
Follow me," I tell everyone.
“우린 아빠를 지하실에서 꺼내야 해요.
저를 따라오세요"라고 모두에게 말합니다.

I will show them where to go.
제가 그들에게 어디로 갈지 알려줄게요.

Fireman Joe tells Dad to stand back.
소방관 조는 아빠에게 물러서라고 말합니다

Fireman Joe takes a big ax.
He breaks down the door.
소방관 조가 큰 도끼를 잡습니다.
그는 문을 부수고 나갑니다.

Hooray! Dad is safe!
만세! 아빠는 안전해요!

Everyone helps take the broken door outside.
모든 사람들이 부서진 문을 밖으로 가져가는 것을 돕습니다.

The policemen say good-bye.
The firemen say good-bye.
경찰들이 작별 인사를 합니다.
소방관들이 작별 인사를 합니다.

"Thank you and good-bye!" I say.
나는 “감사합니다. 안녕히 가세요!" 라고 해요.

Dad says I am a hero.
I just called 9-1-1.
아빠는 내가 영웅이라고 말씀하셨습니다.
나는 단지 9-1-1 에 전화했을 뿐이에요.

 

 

낭독 영상

 

반응형

댓글